Marianne M - "Not a Choir Girl Anymore"

Mitt musikaliska och poetiska liv. My musical and poetic life.

Name:
Location: Sweden

Amatör-singer/songwriter och poet som vill beröra. Här skriver jag om händelser och tankar från min musikaliska, poetiska och fotografiska horisont. Det finns ljudklipp från min demo-CD "The Violin Girl" (släppt i april 2008) på min hemsida och på min MySpace-sida. Om du vill kontakta mig privat, kan du gå till min hemsida (länken finns i listan till vänster) och gå till kontaktsidan där. Annars får du jättegärna lämna en kommentar till något av mina inlägg. // Amateur singer/songwriter and poet who wants to touch people. Here I write about what happens and reflections from my musical, poetic and photographic horizon. There are audio clips from my demo CD "The Violin Girl" (released in April, 2008) at my website and at my MySpace page. If you want to contact me privately, you can go to my website (the link is in the list to the left) and go to my contact page there. Otherwise you're more than welcome to leave a comment to one of my posts. // "How magical that you are a tiny individual with such a pretty voice!" - Frances Irene Tolfa, http://francesirene.tripod.com

Saturday, July 12, 2008

Drömmar och kärlek / Dreams and love

Drömmar och kärlek... Två vackra ord och två saker vi människor inte kan vara utan....
Jag fortsätter drömma... om att min musik, vare sig det är någon av mina låtar eller någon av mina instrumentala stycken, en dag används som ledmotiv till en film eller TV-serie - helst att jag får beställning på att specialskriva musik. Och att mina foton används för att illustrera böcker etc. Jag vet dock att sådana mål kräver tålamod, arbete och kärlek...
Kärlek... Många undrar nog varför jag inte skriver kärlekssånger. Den största orsaken är nog att jag vill skriva om sådant jag kan skriva trovärdigt om. Dessutom finns det så många andra som skriver sådana låtar. Jag vill dock tro att mina låtar handlar om en annan typ av kärlek. Kom att tänka på en låt jag skrev 2005 som behandlar det här. Här är första versen och refrängen av den:
Den kärlek som jag skriver om är inte av romantiskt slag.
Det finns så många andra som kan skriva om den bättre än jag.
Visst tycker jag om romantik med all dess värme och magi,
men det är inte den lyrik som jag har valt till min melodi.
Jag skriver om en kärlek av medmänskligt slag
den kärlek vi bör ge till varandra var dag.
Jag skriver om den kärlek som är störst av allt
den som ger harmoni och som är livets salt.

Dreams and love... Two beautiful words and two things we humans can't be without....
I keep dreaming... that my music, either it's one of my songs or one of my instrumental pieces, one day will be used as a theme for a movie or TV series - preferably that I get an order to custom-write music. And that my photos will be used to illustrate books etc. I know however that such goals demand patience, work and love....
Love... Many are probably wondering why I'm not writing love songs. The biggest reason is probably that I want to write about things that I can write credibly about. Moreover, there are so many others who write such songs. However, I want to believe that my songs are about another kind of love. I came to think of a song I wrote in 2005 which deals with this. Here are the first verse and the refrain of it (this is a word-by-word translation from Swedish):
The love that I write about is not of a romantic kind.
There are so many others who can write about it better than I.
I do love romance with all its warmth and magic,
but that's not the lyrics I've chosen for my melody.
I write about a love of a human kind
the love we should give to each other every day.
I write about the love that's the biggest of all
the one that gives harmony and is the salt of life.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home