Marianne M - "Not a Choir Girl Anymore"

Mitt musikaliska och poetiska liv. My musical and poetic life.

Name:
Location: Sweden

Amatör-singer/songwriter och poet som vill beröra. Här skriver jag om händelser och tankar från min musikaliska, poetiska och fotografiska horisont. Det finns ljudklipp från min demo-CD "The Violin Girl" (släppt i april 2008) på min hemsida och på min MySpace-sida. Om du vill kontakta mig privat, kan du gå till min hemsida (länken finns i listan till vänster) och gå till kontaktsidan där. Annars får du jättegärna lämna en kommentar till något av mina inlägg. // Amateur singer/songwriter and poet who wants to touch people. Here I write about what happens and reflections from my musical, poetic and photographic horizon. There are audio clips from my demo CD "The Violin Girl" (released in April, 2008) at my website and at my MySpace page. If you want to contact me privately, you can go to my website (the link is in the list to the left) and go to my contact page there. Otherwise you're more than welcome to leave a comment to one of my posts. // "How magical that you are a tiny individual with such a pretty voice!" - Frances Irene Tolfa, http://francesirene.tripod.com

Sunday, October 01, 2006

Mycket att se fram emot / Lots to look forward to

Nu har jag mycket att se fram emot! På måndag börjar jag med gitarrlektioner och det skall bli spännande. Får se hur jag gör med pianolektioner framöver - troligen kommer jag att be min pianolärare hjälpa mig med sången i stället eftersom jag känner större behov av det och hon undervisar i sång också. Är det något jag känner mig generad och har dåligt självförtroende för så är det min röst!
Jag har också fyllt i min ansökan till distanskursen i journalistiskt skrivande jag berättade om tidigare som skall gå i vår, och skall bara lägga den på brevlådan. Hoppas bli antagen! Dessutom hittade jag i en katalog ett jättebilligt litet keyboard som enligt beskrivningen precis ryms i min vanliga resväska på hjul, så jag har beställt det nu. Hoppas det är såpass bra att jag kan ta det med mig om jag åker tillbaka till Lendas på singer-songwriterkurs nästa sommar och inte känner mig mogen att ta med mig gitarren! Det keyboard jag hade i somras var bra, men så stort att ingen vanlig resväska räckte till.
På torsdag skall vi i kyrkokören jag är med i åka och se en uppsättning av operan "Cosí fan tutte". Det skall bli kul även om opera egentligen inte är min genre. :)
En händelserik tid framöver med andra ord!

Now I have a lot to look forward to! On Monday I'll begin with guitar lessons and that will be a thrill. I'll see what I'll do with piano lessons in the future - I'll probably ask my piano teacher to help me with singing instead since I feel a greater need for that and she teaches singing too. If there's anything I feel embarrassed and have bad self confidence for, it's my voice!
I've also filled out my application for the distance course in journalistic writing I told you about earlier and that will take place in the spring, and I'll just put it in the mail. Hope to get accepted! Moreover I found in a catalogue a very cheap little keyboard that according to the description exactly fits in my usual suitcase on wheels, so I've ordered it now. Hope it's so good that I can take it with me if I go back to Lendas on singer-songwriter course next summer and don't feel mature to take the guitar! The keyboard I had this past summer was good, but so big that no ordinary suitcase was enough.
On Thursday, we in the church choir I'm in are going to see a production of the opera "Cosí fan tutte". That will be fun even though opera isn't really my genre. :)
An eventful time to come in other words!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home