Marianne M - "Not a Choir Girl Anymore"

Mitt musikaliska och poetiska liv. My musical and poetic life.

Name:
Location: Sweden

Amatör-singer/songwriter och poet som vill beröra. Här skriver jag om händelser och tankar från min musikaliska, poetiska och fotografiska horisont. Det finns ljudklipp från min demo-CD "The Violin Girl" (släppt i april 2008) på min hemsida och på min MySpace-sida. Om du vill kontakta mig privat, kan du gå till min hemsida (länken finns i listan till vänster) och gå till kontaktsidan där. Annars får du jättegärna lämna en kommentar till något av mina inlägg. // Amateur singer/songwriter and poet who wants to touch people. Here I write about what happens and reflections from my musical, poetic and photographic horizon. There are audio clips from my demo CD "The Violin Girl" (released in April, 2008) at my website and at my MySpace page. If you want to contact me privately, you can go to my website (the link is in the list to the left) and go to my contact page there. Otherwise you're more than welcome to leave a comment to one of my posts. // "How magical that you are a tiny individual with such a pretty voice!" - Frances Irene Tolfa, http://francesirene.tripod.com

Monday, September 04, 2006

Planeringsmöte och panik / Planning meeting and panic

I går var jag i Stockholm på planeringsmöte med gänget från Kretakursen för vår kommande CD. Det var kul och det skall verkligen bli spännande att jobba med detta. Vi kommer alla att ha med en låt var (vi är 12 st). Först var jag helt på det klara med vilken låt jag skulle ta, men nu är jag inte nöjd med texten till den och vad jag än gör kommer den aldrig att kännas äkta. Så jag har nu bestämt mig för att ta en annan, nyare låt, som jag antagligen också kommer att ta med på min egen nya demo-CD.
Efter mötet spelade vi lite för varandra, och då var det första gången jag spelade gitarr för den här gruppen. Precis när jag börjat spela, kände jag nervositeten och paniken komma och jag kunde inte stoppa de känslorna. Vet inte varför - jag skulle inte behöva vara nervös i den här gruppen när jag känner alla vid det här laget. Det gick ganska bra ändå tror jag - jag som normalt spelar piano.

Yesterday I was in Stockholm on a planning meeting with the gang from the Crete course for our forthcoming CD. It was fun and it will be really thrilling to work with this. We'll all include one song each (we're 12 people). At first I was totally clear about what song to take, but now I'm not happy with the lyrics for it and whatever I do, it will never feel genuine. So I've now decided to take another, newer song, which I'll probably also include in my own new demo CD.
After the meeting we played a little for each other, and then it was the first time I played the guitar for this group. Just when I'd started to play, I felt the nervosity and the panic come and I couldn't stop those feelings. Don't know why - I shouldn't have to be nervous in this group when I know everyone by now. It went quite well still I think - I who normally play the piano.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home