Marianne M - "Not a Choir Girl Anymore"

Mitt musikaliska och poetiska liv. My musical and poetic life.

Name:
Location: Sweden

Amatör-singer/songwriter och poet som vill beröra. Här skriver jag om händelser och tankar från min musikaliska, poetiska och fotografiska horisont. Det finns ljudklipp från min demo-CD "The Violin Girl" (släppt i april 2008) på min hemsida och på min MySpace-sida. Om du vill kontakta mig privat, kan du gå till min hemsida (länken finns i listan till vänster) och gå till kontaktsidan där. Annars får du jättegärna lämna en kommentar till något av mina inlägg. // Amateur singer/songwriter and poet who wants to touch people. Here I write about what happens and reflections from my musical, poetic and photographic horizon. There are audio clips from my demo CD "The Violin Girl" (released in April, 2008) at my website and at my MySpace page. If you want to contact me privately, you can go to my website (the link is in the list to the left) and go to my contact page there. Otherwise you're more than welcome to leave a comment to one of my posts. // "How magical that you are a tiny individual with such a pretty voice!" - Frances Irene Tolfa, http://francesirene.tripod.com

Saturday, September 08, 2007

Låtskrivartankar / Songwriting thoughts

Har börjat på ett par nya låtar i dag och har lite textmaterial till ytterligare ett par låtar. Men jag känner att jag har ett problem när det gäller låtskrivande. Problemet är att jag nästan är allätare av musik. Jag kan höra en låt och tänka "en sådan låt vill jag skriva!", för att sedan höra en helt annorlunda låt och tänka likadant om den! Egentligen skulle jag vilja ta det bästa av allt jag hör och blanda ihop till en egen stil. En vän sade om min låt "Once You Bloom" att den inte var långt från vad jag borde göra, och jag har nu några låtar till som liknar den. Jag vill också skriva lugna, vackra låtar, men de jag skrivit hittills har varit för färgade av min bakgrund i klassisk musik och musikal. Så kanske min vän har rätt. Skall försöka komma ihåg att prata med min sångpedagog, som också är en duktig låtskrivare, om detta nästa gång vi talas vid. Jag tar även tacksamt emot kommentarer till detta inlägg!
Men nu ser jag fram emot att spela med min "gamla" stråkorkester igen nästa helg. Satsar också mycket på att jobba på min personliga utveckling och självkänsla den här månaden. Har blivit mycket intresserad av sådant och prövar just nu det mesta som kan tänkas hjälpa mig.

I've started on a couple of new songs today and I have some lyric material for yet a couple of songs. But I feel I have a problem when it comes to songwriting. The problem is that I'm almost an all-eater of music. I can hear a song and think "I want to write such a song!", to later hear a totally different song and think the same about that one! I'd really like to take the best from everything I hear and mix into a style of my own. A friend said about my song "Once You Bloom" that it wasn't far from what I should do, and now I have some songs like it. I also want to write soft, beautiful songs, but those I've written so far have been too coloured by my background in classical music and musicals. So maybe my friend is right. I'll try to remember to talk to my singing teacher, who also is a great songwriter, about this next time we talk. I also gratefully accept comments to this post!
But now I look forward to playing with my "old" string orchestra again next weekend. I'm also going a lot for working on my personal development and self-esteem this month. I've become very interested in such things and am right now trying most things that might help me.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home