Marianne M - "Not a Choir Girl Anymore"

Mitt musikaliska och poetiska liv. My musical and poetic life.

Name:
Location: Sweden

Amatör-singer/songwriter och poet som vill beröra. Här skriver jag om händelser och tankar från min musikaliska, poetiska och fotografiska horisont. Det finns ljudklipp från min demo-CD "The Violin Girl" (släppt i april 2008) på min hemsida och på min MySpace-sida. Om du vill kontakta mig privat, kan du gå till min hemsida (länken finns i listan till vänster) och gå till kontaktsidan där. Annars får du jättegärna lämna en kommentar till något av mina inlägg. // Amateur singer/songwriter and poet who wants to touch people. Here I write about what happens and reflections from my musical, poetic and photographic horizon. There are audio clips from my demo CD "The Violin Girl" (released in April, 2008) at my website and at my MySpace page. If you want to contact me privately, you can go to my website (the link is in the list to the left) and go to my contact page there. Otherwise you're more than welcome to leave a comment to one of my posts. // "How magical that you are a tiny individual with such a pretty voice!" - Frances Irene Tolfa, http://francesirene.tripod.com

Thursday, September 06, 2007

Jag var ju på ytterligare en konsert i helgen! En konsert på ett tak! Båda Kretakursledarna spelade, och så värdinnan så klart. Det var en härlig konsert! Det var inte meningen att glömma att skriva om den, jag var antagligen alldeles för uppfylld av musiken jag hört den kvällen...
Hade sånglektion i går och det gick bra. Det börjar hända saker redan! På kvällen letade jag fram ett par låtar jag fått förslag på att sjunga. Trodde inte de skulle passa mig, men efter att ha känt på dem, och med det jag lärt mig nu, tror jag att jag kan klara av dem.
I dag fick jag besked om att låtskrivarkursen jag anmält mig till kommer att bli av. Tror det är bra att gå den för att få en "kick" att skriva regelbundet. Har inte hört talas om kursledaren där förut. Vi får se hur den kursen blir.

I was to one more concert this past weekend! A concert on a roof! Both the Crete course leaders played, and the hostess of course. That was a great concert! I didn't mean to forget to write about it, I was probably all too filled with the music I heard that night...
I had a singing lesson yesterday and it went well. Things are starting to happen already! In the evening I looked up a couple of songs I've been suggested to sing. Didn't think they'd suit me, but after having got a feeling of them, and with what I've learned now, I think I can handle them.
Today I was informed that the songwriting course I had signed up for will take place. I believe it's good to take it to get a "kick" to write regularly. Haven't heard of the course leader there before. We'll see how that course turns out.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home